Exposities in het Verenigingsgebouw

Het Verenigingsgebouw Overasselt biedt aan (amateur-)kunstenaars uit Overasselt en omstreken de mogelijkheid om hun werk te exposeren en mogelijk ook te verkopen.
Op deze manier komt kunst dichterbij en bereikbaar voor velen.
Tevens wordt het Verenigingsgebouw hierdoor aangekleed en opgesierd door middel van betaalbare kunst van amateurs uit onze omgeving.

Mariet van Lieshout exposeert in het Verenigingsgebouw Overasselt.

Haar schilderijen zijn herkenbaar door de vele materialen die zij gebruikt zoals acrylverf aangevuld met zand, pasta’s, pvc, glaskorrels, aluminiumfolie enz. Door de combinatie van kleur, structuur en intuïtie ontstaat een compositie die vaak abstracte vormen aanneemt. Haar werk kenmerkt zich door
een grote variëteit: abstract, figuratief, bloemen, stadsgezichten enz.

In de vitrine exposeert ze enkele aardewerken. Deze werken zijn alle raku gestookt. Dit is een keramisch bakproces dat zowel vuur als rook gebruikt om een craquelé effect te krijgen.

Veel kijkplezier
Marietvanlieshout.nl