Stichting-OOG

Meer dan honderd vrouwen, hun gezinnen en de dorpen waarin ze wonen steunen bij het vergaren van voedsel en inkomen, wie wil dat niet???
Stichting-OOG is een kleinschalig ontwikkelingsproject dat zich inzet voor de bevolking (vooral vrouwen) in Kiang Central, een zeer arme regio in het binnenland van Gambia. De stichting doet dit door ervoor te zorgen dat aan de vrouwen die niet kunnen lezen, schrijven en rekenen daar les in krijgen. Daarnaast biedt ze hulp bij het bewerken en opzetten van een grote groentetuin van ruim drie hectare, inclusief praktijkonderwijs om zich te bekwamen in de groenteteelt en het beheren van een dergelijk grote tuin.
Door deze combinatie van onderwijs en inkomen zijn deze vrouwen en een aantal mannen in staat om zelf te zorgen voor hun voedsel, kunnen ze hun kinderen naar school laten gaan en bij ziekte (zoals diarree en malaria) medicijnen kopen.
Om de tuin nóg meer kans te geven dient dit jaar de Gambiaanse partner, samen met Stichting-OOG een plan in bij Wilde Ganzen om uit te breiden met een nieuw watersysteem. De tuin wordt dan dubbel zo groot en kunnen er zeker driehonderd vrouwen in werken. Deze uitbreiding geeft Kiang Central een realistische mogelijkheid om de armoede in deze regio een halt toe te roepen.

Contactpersoon: Madeleine Starmans, starmansmeijer@ziggo.nl

Meer informatie?  Bekijk de website van Stichting-OOG: www.stichting-oog.nl

U kunt ook onderstaand formulier gebruiken om met ons in contact te komen.

Neem contact op met Stichting-OOG