06 - 86 83 86 81 - bgg 024-6221685 svo@xs4all.nl

Nieuwsarchief van seizoen 2012-2013

Expositie Diny Kok in het verenigingsgebouw

Diny Kok werd geboren in Beek bij Nijmegen en via Nijmegen en Grave belandde zij in Beers. Na veel getekend te hebben ben ik ongeveer 25 jaar geleden begonnen met schilderen. Na mijn scholing ben ik zelf les gaan geven in Cuijk, wat ik nog steeds met veel plezier doe. Ik kan door veel onderwerpen geboeid raken, maar in het bijzonder door mensen. Vandaar dat ik ook graag een portret schilder.

Een groot gedeelte van deze expositie is geschilderd naar aanleiding van een verblijf in St-Marie de la Mer in Zuid-Frankrijk, waar ieder jaar tijdens het laatste weekend van de maand mei veel zigeuners bij elkaar komen. De sfeer is er fantastisch en je kunt genieten van een prachtige processie.
Dat heeft zoveel indruk op mij gemaakt dat ik het wel moest vastleggen in mijn schilderijen.
Ik werk op linnen of half linnen en bij voorkeur met acrylverf of een gemengde techniek.
Heeft u belangstelling voor één van mijn schilderijen, neem dan even contact met mij op.

Derde voorstelling Theater Overasselt op 16 maart: Enge Buren

De derde voorstelling is muzikaal cabaret “Reuring” gespeeld door Enge Buren.De muzikale cabaretvoorstelling van drie veelzijdige muzikanten gezegend met veelkleurige bas, bariton, tenor en kopstem. Waanzinnig muzikaal, energiek en humoristisch. Instrumentbeheersing, dans, woordspel en allerlei muziekstijlen worden op geraffineerd creatieve wijze samengevoegd. Absurdistische creaties en briljante persiflages. Swingend, ontroerend, (on)zinnig en bovenal grappig.

Enge Buren weet als geen ander met georganiseerde chaos het publiek in extase te brengen! Kortom, “REURING”! Een voorstelling over opschudding en ophef, over drukte en deining, over beroering en beweging, over gedoe en geraas, over kakofonie en kabaal, over poeha en poerim, over sensatie en stennis, over commotie en consternatie, over rel en rumoer, over soesa en spektakel.

Overasselts gezellig
Natuurlijk is het na de voorstelling weer sfeervol gezellig in theatercafé De Ontmoeting waar onder het genot van live unplugged muziek nog met elkaar en de actrice kan worden nagepraat. Kaartjes kosten € 19,50, inclusief koffie of thee vooraf. Jongeren en CJP-houders krijgen € 3,50 korting. Kijk voor meer informatie en kaartverkoop op https://www.theateroverasselt.nl.

Datum: 16 maart 2013
Prijs: € 19,50 incl. thee/koffie vooraf

Kijk voor meer informatie op https://www.theateroverasselt.nl of ga direct naar de bestelpagina om kaarten online te kopen.
Maar het is ook mogelijk om in Overasselt bij Bloembinderij Merapi, Geschenkhuis Lucy van Langen en in het Verenigingsgebouw tijdens openingstijden kaarten te kopen.

Sluiting verenigingsgebouw met de feestdagen
Van 22 t/m 31 december 2012 is het verenigingsgebouw gesloten. Op 1 januari 2013 vindt het inmiddels traditionele Poejersuukerbal plaats.
Het bestuur en alle vrijwilligers wensen u prettige feestdagen toe en een gezond en fijn 2013.

Nimweegs SoapTheater speelt op maandag 17 december a.s. een Try-Out van de voorstelling “Plas-, Geut- en Waoterlanders” in het Verenigingsgebouw in Overasselt

Het Nimweegs SoapTheater herhaalt het succesvol optreden van vorig jaar met een try-out van de nieuwe voorstelling: “Plas-, Geut- en Waoterlanders” in het Verenigingsgebouw in Overasselt. De voorstelling is een reis door de geschiedenis maar kijkt ook met een vette knipoog naar alle nieuwe ontwikkelingen op en rond de Waal. Een vrolijke voorstelling met sketches en liedjes over de Waal, de Betuwe en de Ooij.

Tweede voorstelling Theater Overasselt op 15 december

De tweede voorstelling is het toneelstuk “U bent mijn moeder” gespeeld door Marie Christine de Both van toneelgroep Suburbia.Legendarisch toneelstuk
In de grote theaters al uitverkocht, maar in Theater Overasselt zijn nog kaarten voor “U bent mijn moeder” op zaterdag 15 december. Dit legendarische toneelstuk (1981) van Joop Admiraal over zijn dementerende moeder geeft een persoonlijk en eerlijk beeld van het leven van zijn 80-jarige, demente moeder die hij iedere zondag in een tehuis bezoekt.Marie Christine de Both
Theatergroep Suburbia durft dit stuk opnieuw op de planken te brengen. Ditmaal echter vanuit een ander perspectief.

“U bent mijn moeder” wordt gespeeld door de getalenteerde Marie Christine de Both, die zowel de moeder- als de dochterrol voor haar rekening neemt. In eenvoudige taal en vol humor zien we hoe het verleden het heden inhaalt. Uitgangspunt is het tijdloze gegeven van een kind dat zorgt voor zijn ouder(s).

Overasselts gezellig
Natuurlijk is het na de voorstelling weer sfeervol gezellig in theatercafé De Ontmoeting waar onder het genot van live unplugged muziek nog met elkaar en de actrice kan worden nagepraat. Kaartjes kosten € 16,00, inclusief koffie of thee vooraf. Jongeren en CJP-houders krijgen € 3,50 korting. Kijk voor meer informatie en kaartverkoop op http://www.theateroverasselt.nl.

Datum: 15 december 2012
Prijs: € 16,00 incl. thee/koffie vooraf

Kijk voor meer informatie op http://www.theateroverasselt.nl of ga direct naar de bestelpagina om kaarten online te kopen.

Plaats: Verenigingsgebouw Overasselt
Datum: maandag 17 december 2012
Tijd: 20.00 uur.
Entree € 14,50.

Kaarten zijn verkrijgbaar bij het Verenigingsgebouw (tel. 024 6221685) of aan de bar tijdens openingsuren, via de site www.soaptheater.nl en via de reserveerlijn van het Nimweegs SoapTheater 06-10 12 58 30.
Tijdens de voorstelling wordt er een backstagepas verloot voor de eindejaarsvoorstelling van 29 december in het Kolpinghuis in Nijmegen.

“Waoterlanders”? Graog, muir dan wel fan ’t lache.

Meer info: www.soaptheater.nl

Muzikale opening zesde theaterseizoen door Marike Jager op 6 oktober

Op zaterdag 6 oktober is het weer zover. De première van het nieuwe seizoen is een wervelend muzikaal optreden van Nederlands beste singer songwriter van dit moment, te weten Marike Jager, met haar nieuwe show ‘Here comes the night’.
Datum: 6 oktober 2012
Prijs: € 18,50 incl. thee/koffie vooraf

Kijk voor meer informatie op http://www.theateroverasselt.nl of ga direct naar de bestelpagina om kaarten online te kopen.

Opening jubileumexpositie van atelier “Dichterbij” op 30 september
Op zondag 30 september is het zover. Dan bent u van harte welkom bij de feestelijke opening van de jubileumexpositie “In geuren en kleuren” van leden van Atelier Dichterbij dat zijn thuisbasis heeft bij Merapi Bloembinderij.Onder het genot van een hapje en een drankje een muzikale omlijsting door de groep “Jukebox” kunt u de geëxposeerde werken bewonderen samen met de kunstenaars en de medewerkers van Merapi.Tijd: van 13.30 – 16.30 uur.Entree: gratis.

Bent u geïnteresseerd in de mededelingen van voorgaande jaren? Kijk dan in ons nieuwsarchief.