Expositie Jan Willems in het Verenigingsgebouw in Overasselt van donderdag 28 april 2016 tot en met 16 augustus 2016.

Jan Willems, inwoner van Overasselt, is lange tijd werkzaam geweest in  Atelier Matisse in het Mozaïek in Wijchen.
Daar werkte hij zeer geconcentreerd aan een soort van netwerk, labyrint, structuur, van horizontale en verticale lijnen. Door het lijnenspel ontstaan er gesloten rechthoeken en vierkantjes, waar Jan dan weer met grote precisie rondjes inzet. En voortdurend wrijft hij met zijn hand over zijn werk, wat een glimmende grauwsluier veroorzaakt.

Beter dan verbaal ziet Jan mogelijkheden zich op papier te uiten, waarbij hij een voorliefde aan de dag legt voor het werken met zwart/wit materiaal als grafiet en houtskool. Al schilderend en associërend ontstaan zijn schilderijen waarin hij ook in kleur zijn gevoel en emotie weet te verbeelden.

Het Verenigingsgebouw in Overasselt is erg blij dat zij een mooie expositie in heeft kunnen richten met het prachtige werk van Jan, inwoner van ons eigen dorp.

Er bestaat tevens de mogelijkheid om werk van Jan te kopen.