Expositie deelnemers Atelier Tlichteraan  in Verenigingsgebouw.

Een aantal cursisten van atelier “Tlichteraan” exposeren in het Verenigingsgebouw Overasselt van 14 maart tot 31 mei 2019
Dit keer zijn dat Marianne Folker, Gerry Hoogveld en Hans Maes

Marianne heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot een fijnschilders met een voorkeur voor het schilderen van dieren; Zij exposeert nu in Overasselt met overwegend kleine schilderijen van vogels.
De werkstukken van Gerry Hoogveld zijn zeer divers van klassiek tot modern qua techniek als onderwerp. Een serie kleurrijke zebra-schilderijen in de bibliotheek en daarnaast wat klassiek stilleven naast een grote olifant in felle kleuren en een Waalbrug naast zeilschepen in volle vaart.
Hans Maes heeft veel schilderijen uit Thailand, een voor hem zeer bekende plek die hem heeft geïnspireerd tot het vastleggen van mensen uit Thailand in hun eigen kledij en daarnaast heeft hij zich bekwaamd in het naschilderen van een aantal topstukken uit de Nederlandse schilderkunst.
Het meest opvallende van deze expositie is de enorme diversiteit. Ieder maakt een werkstuk met een geheel eigen keuze in onderwerp, techniek, formaat en uitvoering.
Het atelier “Tlichteraan” biedt de deelnemer alle ruimte en vrijheid waardoor ieder zich op zijn/haar eigen wijze ontwikkelt.
Om alvast een indruk te krijgen van de diversiteit van het werk van deze en andere deelnemers van het Atelier kunt u een kijkje nemen op de website: www.tlichteraan.nl

Expositie kijkkasten van Ank van der Linden

De kijkkastjes van Anke van der Linden vormen een geheel eigen universum waarin het fijn is om rond te kijken.
De kasten zijn ingericht met verschillende materialen, veelal hergebruikt. Ogenschijnlijk nietige of nutteloze voorwerpen krijgen een nieuwe betekenis in deze kijkkastwereld.
De hoofdpersonen van de kastjes is het DUO, dat bestaat uit een gansje en een eendje. In allerlei verschillende taferelen trekt hun leven aan de kijker voorbij: speels, kleurrijk en grappig.