Expositie Janneke Stulemeijer-Kromhout

Periode: Woensdag 20 april tot donderdag 28 april 2016

Janneke_Stulemeijer-KromhoutMijn opleiding tot lerares Textiele Handvaardigheid heeft ervoor gezorgd dat creëren voor mij heel belangrijk is. Ook om anderen diverse technieken te leren d.m.v. cursussen. Met veel plezier heb ik cursisten vertrouwd gemaakt met kantkolossen, wandkleden maken en creatief leren naaien.

Van wandkleden die ik in de loop der jaren heb gemaakt, ben ik overgestapt naar schilderen. In 2011 ben ik schilderles gaan nemen bij Erna Rutten te Venlo. Leren schilderen met acrylverf. Al gauw vond ik het leuk om met structuren te werken, verrassingen die dan ontstaan door het gebruik van karton en papier, maar ook lapjes, draden, kraaltjes, kantjes enz. Die textiel kant hoort bij mij en de gemengde techniek bevalt me. Figuratief of abstract, het ontstaat al doende, uitgaande van gevoel, natuur en eigen gemaakte foto’s als hulpmiddel. De werkstukken die hier hangen zijn allen geschilderd met acrylverf en een aantal in gemengde techniek.

Dit jaar ben ik begonnen me de techniek van het schilderen met olieverf eigen te maken en ga daarvoor naar Nijmegen.